Handelsbetingelser

Igennem sæsonen kan du købe topfriske varer fra forskellige producenter ved at bestille via vores webbutik og afhente varerne i Økoskabet™.

Indledning og baggrund

Økoglad.dk drives af Økoskabet ApS.

CVR nr.: 36394927

Fælledvej 120
2790 Dragør

Økoglad.dk tilbyder køb af friske råvarer leveret direkte til Økoskabet™. Disse betingelser sammen med vores persondatapolitik udgør tilsammen vores handelsbetingelser. Ved gennemførsel af køb på Økoglad.dk accepterer du disse betingelser. Betingelserne kan alene fraviges ved skriftlig aftale. Handelsbetingelserne er gældende mellem Kunden og Økoskabet™ for anvendelse og køb.

  1. Bestilling i webbutik, høst og afhentning

Når du bestiller varer, vil de fleste varer blive høstet så vidt det er muligt på afleveringsdagen. Nogle varer kan dog være høstet til lager. Det afhænger af sæsonen.
Du vil modtage en mail med afhentningskode, når varerne er klar i Økoskabet™, som udgangspunkt kl 15. Dog kan varerne godt blive leveret før, og tidligere afhentning er derfor ofte muligt.

  1. Bestillings- og afhentningstider samt fortrydelsesret

For at vi kan nå at høste og levere de friske varer til dig, er det muligt at bestille varer til levering to dage efter bestilling.

Afbestilling eller ændringer til en bestilling kan foretages indtil seneste bestilligs tid før den ønskede afhentningsdato, ved at kontakte os på mail kontakt@okoskabet.dk. Når en bestilling ændres rettidigt, sender vi en mail, der bekræfter denne ændring.

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af fødevarer. Der kan foretages afbestilling eller ændringer til en bestilling jf. afsnit ovenfor. Efter dette tidspunkt, bortfalder muligheden for at afbestille, lave ændringer til bestillingen eller fortryde sin bestilling.

  1. Betaling

Økoskabet modtager betaling med forskellige betalingskort i vores webbutik. Vi trækker betalingen ved bestilling, når ordren er udført. Alle priser på hjemmesiden er i dkk danske kroner og er inklusive moms og afgifter. Økoskabet krypterer dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen. Ved tilbagebetaling vil det relevante beløb blive tilbageført til kundens konto, hvor det alt efter kortudbyder vil være at finde efter 7-10 dage.

  1. Emballage

Vi pakker varerne i egnede poser, bakker m.v. afhængigt af varetype. Ekstra pris for poser kan forekomme, det vil i så fald være tydeligt ved bestilling.

  1. Sæson

Varerne i Økoskabet kan sæsonbetingede, og tilgængelighed kan til enhver tid ses her på hjemmesiden. Der vil dog også være en del varer, der vil kunne købes igennem hele sæsonen.

  1. Friske varer

Vi sælger helt friske naturlige varer. Derfor kan der forekomme jord på jeres købte varer. På den måde kan vi bevare friskheden af de enkelte høstede varer.

Der kan også forekomme huller i bladene på f.eks. kål, dette er helt naturligt, når man ikke benytter planteværn. Du kan måske også være heldig at modtage en skæv gulerod. Kvaliteten af alle varer bliver dog nøje vurderet af den enkelte producent inden de bliver leveret til dig.

  1. Forbehold for udsolgte varer

Grøntsagsproduktion er betinget af vejr og vind. Vi gør os umage med løbende at opdatere hjemmesiden i forhold til, hvad der står flot på marken. Men det kan forekomme, at grøntsager bliver overmodne hurtigere end forventet eller at de ikke udvikler sig og bliver klar til salg så hurtigt som forventet. Derfor tager vi forbehold for udsolgte varer. Hvis marken og andre producenter ikke kan levere de bestilte varer, fratrækkes det relevante beløb fra den samlede ordre. Det overskydende beløb vil efterfølgende blive tilbageført til kundens konto, hvor det alt efter kortudbyder vil være at finde efter 7-10 dage.

  1. Økologiske varer på Økoglad.dk

Der er som udgangspunkt kun Økologiske fødevarer til salg i Økoglad.dk. Dog vil vi forbeholde os retten til, at der kan sælges varer, hvor vi vurderer, at det ikke er muligt med disse mærkninger. Dette kan f.eks. gælde dansk honning, eller vildt, hvor vi vil lave en individuel vurdering. Der vil være et rødt Ø mærke ved alle varer i butikken som er certificerede økologiske. Eller producenter, som er ved at omlægge deres produktion til Økologisk.

  1. Reklamation

Du har lov til at klage over fejl og mangler på en vare i op til to år efter du har købt den. Købelovens mangels regler kan således finde anvendelse. Det gælder selvfølgelig kun, hvis det ikke er dig, der har behandlet varen forkert. For fødevarer begrænses reklamationsretten til varens naturlige holdbarhedsperiode.
Vi er kun interesseret i at levere topfriske og flotte varer. Vi bestræber os herpå. Men der kan jo ske fejl. Hvis du har hentet en vare, der ikke er i orden, så beder vi dig om hurtigst muligt, og gerne indenfor samme dag, at kontakte os pr. mail, så vi har mulighed for at rette op på fejlen til alles tilfredshed. Dette kan ske ved at du kan bytte den fejlbehæftede vare eller der kan refunderes et beløb svarende til værdien af denne vare.

  1. Privatlivspolitik

For at vi kan pakke og give besked om afhentning af varerne til dig, så gemmer vi dit navn, ordrenummer, adresse, telefonnummer og email sammen med en given bestilling. Disse oplysninger vil fremgå af den ordreseddel, der følger de varer vi pakker til udlevering. Se evt. mere under siden Privatlivspolitik.

  1. Cookies

Økoskabet™ kan indsamle personlige informationer om Kunden på en række måder f.eks. når kunden besøger hjemmesiden Økoglad.dk. Alle informationer som bliver indsamlet, er ikke-personlig informationer. Hjemmesiden anvender Cookies for at forbedre brugsoplevelsen. Kunden kan til enhver tid vælge at slette Cookies og sætte browseren til at forhindre anvendelse af Cookies.

  1. Sikkerhed

Når du sender oplysninger til os via websitet, sker dette via ukrypterede forbindelser. Kun når du betaler online med betalingskort, sker dette via en krypteret forbindelse.

  1. Klager

Vi håber I vil tale med os om evt. mangler og fejl i forbindelse med varer og/eller leveringer, så vi har mulighed for at rette op på det. For god ordens skyld er her kontaktoplysningerne på Forbrugerklagenævnet, www.kfst.dk, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby. Mail: kfst@kfst.dk.

  1. Levering i Økoskabet™

Økoskabet stiller en leveringsfacilitet til rådighed for producenten. Ved at gøre dette mindskes transport for producenterne, og dermed spares både CO2 og transporttid, samtidig med at producenten har tid til at passe produktionen og også se sin familie. Derudover kan varer leveret i Økoskabet, stå beskyttet for vejr og vind, og efter producenten har afleveret din ordre, vil det kun være personer med den rigtige kode, der vil kunne afhente varerne i skabet. Koden slettes efter ca. 10 minutter fra første indtastning.

  1. Udfordringer eller fejl og mangler i Økoskabet™

Oplever du forhold i Økoskabet, der kunne trænge til en rengøring, eller er der fejl og mangler, Ris eller Ros, så vil vi blive meget glade, hvis du vil kontakte os via mail på kontakt@okoskabet.dk. Økoskabet er stadigvæk i en udviklingsfase, og derfor kan der opstå uforudsete fejl. Dem vil vi meget gerne rette så hurtigt, som overhovedet muligt.
Skulle du ikke kunne få dine varer ud af skabet, vil vi hurtigst muligt hjælpe dig med at løse problemet, og hvis vi ikke kan løse det på stedet, vil vi hurtigst muligt levere dine varer på din hjemmeadresse eller tilbageføre din betaling.

Tvister, lovvalg og værneting

Enhver tvist, som måtte opstå mellem Økoskabet™ og Kunden, skal søges bilagt ved forhandling. Hvis forhandlingen afsluttes, uden at tvisten er bilagt, skal enhver tvist afgøres efter dansk ret med Økoskabet.dk hjemting som værneting.